Jo Nesbo - Czerwone gardło

Powoli zaczynam czuć przesyt jeśli chodzi o kryminały. Siedząc ostatnio w pracy zaczynałam dwie książki i obie po kilkudziesięciu stronach odłożyłam. Wreszcie w torbie z książkami znalazłam tę ze zdjęcia.  Czerwone gardło czytałam już tak dawno, że w zasadzie nie pamiętałam akcji i czułam się jakbym czytała ten wspaniały kryminał po raz pierwszy.

Wybitnie śmiercionośna broń zostaje przemycona do Norwegii. Co więcej, śledczy Harry Hole podejrzewa, że trafiła ona w ręce amatora. Kto i po co kupuje snajperski karabin? Śledztwo prowadzi do środowiska neofaszystów i historii sięgających czasów II wojny światowej. Czy komisarz zdoła rozwikłać tę zagadkę na czas? Komuś z bliskiego otoczenia policjanta będzie zależało na tym, by mu się to nie udało...


Po tych dwóch odłożonych książkach ta była jak balsam na moją tego dnia wybitnie wybredną duszę. Autor na dzień dobry zaczyna mocnym wejściem, by przykuć moją uwagę przerywając pierwszy wątek w odpowiednim momencie. Historia głównego bohatera i jego śledztwa jest przeplatana z opowieścią żołnierza walczącego na froncie wschodnim z nazistami przeciw bolszewikom. Akcja toczy się wartko, wydarzenia następują po sobie błyskawicznie, a wielowątkowość fabuły zapewnia dobrą i rozbudowaną lekturę. Postacie są wyraziste, czytając dosłownie widziałam je w swojej głowie. Radochę miałam podwójną bo nie dość, że świetnie skonstruowany kryminał, to i kawałek historii o której jak dotąd nie miałam okazji zbyt wiele się dowiedzieć. 

Jeśli miałabym mieć jakieś ale, to do wielowątkowości na pograniczu połapania się, o co w tym wszystkim chodzi. Postaci też jest bardzo dużo, a te norweskie nazwiska nie chciały mi jakoś wchodzić do głowy:) Rozwiązanie finałowej akcji jak na tak spektakularnie prowadzone wątki było mało wystrzałowe, ale to na tle całości książki jest tylko mało istotnym szczegółem. 

Trzecia część cyklu o komisarzu Harrym Hole - pięknym i młodym wybitnym śledczym z problemem alkoholowym, to jedna z lepszych książek w tym gatunku jakie kiedykolwiek czytałam. Z przyjemnością wrócę do całej serii, która gdzieś na mojej czytelniczej drodze zaginęła. Czerwone gardło to powrót autora do mojej czytelniczej listy na najbliższy czas.
Moja ocena: 6/6

Wydawnictwo: Dolnośląskie
Rok wydania: 2000
Ilość stron: 423 

Komentarze

  1. Ostatnio mam ochotę na dobry kryminał, a cały cykl mnie ciekawi. :) Muszę się dowiedzieć czy jest w pobliskiej bibliotece. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w bibliotece na pewno znajdziesz;)

      Usuń
  2. Jakoś nie potrafię przekonać się do tego autora, chociaż nie powiem, kusi mnie jego twórczość ogromnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam 3 książki tego autora, tylko jedna z nich mi się spodobała - ale jeszcze kiedyś poszukam kolejnych jego książek (może będzie lepiej ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jo Nesbo nie jest moim ulubionym pisarzem kryminałów, ale niedługo go sobie odświeżę;D Nie można zarzucić mu braku kunsztu pisarskiego;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowane tak dla trzeciego tomu! Harry Hole z każdą częścią staje się bardziej wyraźną postacią, a od "Czerwonego gardła" Nesbo udowadnia, skąd wzięła się jego sława :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię, gdy postacią są wyraźnie zarysowane. O twórczości Jo Nesbo słyszałam już wiele dobrego... muszę w końcu sięgnąć po którąś z jego pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Następnym razem, gdy nie będziesz wiedziała, po co sięgnąć, musisz mieć przy sobie następną część serii ;)
    Bardzo lubię Nesbo, w jego kryminałach rzeczywiście trudno się połapać, ale w tym wypadku jest to zaleta. Zatrzymałam się bodajże na 7 części i jakoś nie ciągnie mnie, żeby teraz do tego wrócić, ale z pewnością kiedyś to nastąpi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ochotę przeczytać je po kolei, ale nie wiem jak to będzie z dostępnością w bibliotece.

      Usuń
  8. Uwielbiam kryminały i może niedługo sięgnę po książki tego autora :D Swoją recenzją bardzo mnie do tego zachęciłaś ;) Pozdrawiam !
    Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam jeszcze przyjemności poznać twórczości tego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię skandynawskie kryminały, ale książek tego autora jeszcze nie czytałam. Posiadam jedną część- Policję- i muszę się w końcu za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nesbo to autor, po którego muszę sięgnąć i nie ma zmiłuj:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam kilka książek autora i bardzo mi się podobały. Chętnie przeczytam i "Czerwone gardło", zwłaszcza że mam tę książkę na półce :).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jest już na półce to nie ma na co czekać;)

      Usuń
  13. Autor zdecydowanie godny uwagi, tak samo jak i książka. Wysoka ocena i ciekawa fabuła. Koniecznie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama się sobie dziwię, że jeszcze nie czytałam nic tego autora.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam jeszcze nic tego autora,ale kompletnie mnie nie ciągnie.Jak trafię w bibliotece na niego to koniecznie przeczytam! :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę w końcu zabrac się za książki Nesbo i poznać tego uwielbianego Harry'ego Hole :) Zazdroszczę pracy w której możesz czytać ::)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam jego książkę pt. "Policja" ale jakoś jeszcze jej nie przeczytałam :(

    OdpowiedzUsuń
  18. Wstyd się przyznam, ale jeszcze nie udało mi się poznać twórczości autora. Mam nadzieję, że uda mi się to jak najszybciej nadrobić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cała seria zbiera bardzo dobre recenzje. Mam w planach pierwszy tom dopiero.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze, nie spodziewałam się tego;) myślałam, że czytałaś już;)

      Usuń
  20. Już od bardzo dawna chcę w końcu na własnej skórze poznać twórczość Jo Nesbo, ale jednak mam pewne obawy, bo nie jest to literatura, po którą sięgam zazwyczaj. Czerwone gardło też nie jest raczej pozycją w moim guście, więc mam nadzieję, że znajdę inną tego autora, która przypadnie mi do gustu :)
    Pozdrawiam
    secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy lubi ten typ książki, nic na siłę;)

      Usuń
  21. Dawno nie czytała o komisarzu a lubię tego gagatka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Co chciałam kupic książkę tego autora, to coś mnie powstrzymywało😃 ależ jednak muszę kupic chociaż jedną i zobaczyć co autor ma za pazuchą.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz, który w żadnym stopniu nie nawiązuje do treści posta, nie przechodzi przez moderację. Zero tolerancji dla spamu.

Komentarze na temat są bardzo mile widziane. Konstruktywna krytyka również :)

Popularne posty z tego bloga

Peety. Pies, który uratował mi życie.

5 cech dobrej książki

Jessie Burton - Marzycielki

Obserwatorzy