Joanna Jodełka - Wariatka

Autor: Joanna Jodełka
Tytuł: Wariatka
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 288
Rok wydania: 2016

Okładka przyciąga wzrok, tekst o zabijaniu w szpitalu w połączeniu z jednoznacznie przemawiającym do wyobraźni pomieszczeniem sprawił, że zdecydowałam się na lekturę. Nie znałam twórczości autorki, nie wiedziałam, że ta książka jest kontynuacją, po prostu wzięłam do ręki i całkowicie przepadłam. 

Joanna, autorka kryminałów, przebywa w szpitalu psychiatrycznym w stanie ciężkiej depresji po śmierci męża. Odmawia przyjmowania leków. Nieznajomy mężczyzna przynosi jej książkę, którą napisała dawno temu i  nie była ona wydana. Okazuje się, że ktoś wpłynął na jej treść, co przysporzy autorce wrogów. Jednocześnie ktoś zaczyna nastawać na jej życie. Z racji miejsca w którym przebywa, kobieta nie miała szans na potraktowanie jej obaw poważnie.  Jeśli chce przeżyć, musi pomóc sobie sama. 

Wiele w tej książce jest elementów, z którymi od dawna się nie zetknęłam. Miejsce akcji jest właśnie jednym z nich. Joanna bierze się w szpitalu w garść i próbuje w czasie dochodzenia do zdrowia ułożyć sobie jakiś plan działania. Musi się dowiedzieć kto i dlaczego wydał jej książkę w zmienionej formie i dlaczego ktoś próbuje ją zabić. W tym celu wychodzi ze szpitala.
Bohaterka to fantastycznie wykreowana postać: inteligentna, żywiołowa, ekscentryczna, do tego piękna i potrafiąca postępować nieszablonowo. Momentami zastanawiałam się, na ile jej zachowanie można uznać za jeszcze co prawda przegięcie, ale takie które zdarza się artystom, a na ile już po prostu za szalone. Granica była niejednokrotnie  przekraczana, co dodawało postaci jak i całej fabule dodatkowego smaczku. 

Na moje uznanie i nie wierzę, że to piszę, zasługują opisy scen erotycznych. Jest ich naprawdę niewiele, ale za to jakie! Zmysłowe, nieprzegadane, pozostawiające nieco miejsca dla wyobraźni czytelnika. Nie pamiętam kiedy czytając kryminał zastanawiałam się, czy bohaterka pójdzie jeszcze do łóżka:P Tym bardziej, że poza nim naprawdę działo się sporo.

Akcja toczy szybko, bohaterka szukając rozwiązania zagadki musi się nieco natrudzić przez co i czytelnik długo nie wie, o co w tym wszystkim chodzi. Przerywana jest czytaniem przez Joannę treści jej książki, z której dowiadujemy się o jej przeszłości jak i motywach, które mogą kierować osobą nastającą na jej życie. Dzięki pierwszoosobowej narracji jeszcze lepiej poznajemy myśli głównej bohaterki. Kiedy dotarłam już do finału, byłam porządnie skołowana a na koniec po prostu nie wierzyłam, że to tak mogło się potoczyć. Mam nadzieję, że będzie trzecia część i liczę na kolejne spotkanie z "wariatką" Joanną. Została jedną z moich ulubionych bohaterek literackich, więc nie może mnie zawieźć:)

Kryminał i thriller, który cechuje nieszablonowa główna bohaterka. Szybka akcja, dobre dialogi, ciekawe zakończenie to mocne strony tej książki. Z pewnością poszukam wcześniejszej części jak i będę wypatrywać kolejnych książek autorki.

Komentarze

  1. Nigdy nie słyszałam ani o tej autorce, ani o tej książce, ale Twoja recenzja zachęca mnie do przeczytania :) Piszesz, że to jest cała seria książek. Jesteś w stanie podać pierwszy tytuł i powiedzieć, czy jest również ciekawy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część z tego co wyszukalam to "Kryminalistka", a "Wariatka" to jej kontynuacja. Czy dobra, napiszę jak tylko uda mi się ją przeczytać;)

      Usuń
  2. Tekst o tym czy autorka pójdzie do łóżka mnie rozwalił hahaha :D
    Już sama okładka zachęca do przeczytania, zgodzę się. To co napisałaś też mnie zachęciło. I oto książka ląduje w notatniczku z dopiskiem "must have" XD.

    #SadisticWriter
    http://zniewolone-trescia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto przeczytać, także w notatniczku na pewno nie zawadzi ;D

      Usuń
  3. Szpitale psychiatryczne za bardzo mnie przerażają same w sobie, dlatego podziękuję za tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem;) ale tego szpitala jest tu w zasadzie niewiele i personel krzywdy nie robi;)

      Usuń
  4. Nie znam twórczości tej autorki, ale Twój opis jak najbardziej przekonuje mnie do jej przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem jak Ty to robisz, ale po Twoich recenzjach zawsze mam ochotę sięgać po książki, które właśnie opisałaś :D Tym razem jest tak samo - może to trochę dziwne, ale lubię czytać o szpitalach psychiatrycznych, a jeśli dodatkowo są one opisane w kryminałach, to wiem, że koniecznie muszę przeczytać taką książkę ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam tę książkę ale jeszcze jej nie czytałam. Fajnie, że się nie zawiodłaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta szybka akcja może być bardzo dużym plusem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przewinęła mi się już ta książka parę razy, ale jeszcze nie miałam okazji jej przeczytać. Będę ją miała jednak w pamięci i jeśli będzie możliwość, to wypożyczę i sprawdzę, jak mi się spodoba. ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, patrzę, że muszę koniecznie ten tytuł nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, spodobała Ci się. Ja słyszałam o niej w większości złe rzeczy, ale dzięki Tobie chyba dam jej drugą szansę :)

    szczerze-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na LC ma różne opinie. Myślę, że jednych zachwyci, innych odrzuci. Nie czytałam pierwszej, podobno lepszej części, to też może mieć znaczenie przy ocenie. Najlepiej samemu się przekonać ;)

      Usuń
  11. Już od jakiegoś czasu mam w planach lekturę tej książki,ale zawsze jakoś znajdzie się coś ważniejszego/pilniejszego... Mam jednak nadzieję, że w końcu znajdę dla niej trochę wolnego czasu i,że również i mnie się spodoba. Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym przeczytać ją w najbliższym czasie, sporo o niej słyszałam i jestem bardzo zaintrygowana ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze, że sceny erotyczne opisane są z pewną gracją. Jak będę miała okazję, przeczytam z chęcią. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne propozycje i coś czuje, że będę tutaj częściej zaglądała :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się bardzo ciekawie. Muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zainteresowałaś mnie tą książką, bardzo chętnie po nią sięgnę, mam nadzieję, że dobrze się w niej odnajdę. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wiesz co? Mnie chyba wystarczy, że akcja częściowo rozgrywa się w szpitalu psychiatrycznym. Z pewnością zapamiętam ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi obiecująco! Zwłaszcza opis, który totalnie mnie zaczarował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie pozostaje Ci nic innego, jak jej poszukać:)

      Usuń
  19. Kompletnie nie kojarzę tej autorki, ale książka mnie naprawdę mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też było to pierwsze spotkanie z jej twórczością;)

      Usuń
  20. W ostatnim czasie mam serdecznie dosyć książek dla nastolatek, naciąganych problemów bohaterek i przesłodzonych miłości. Chyba naprawdę wyrastam z literatury young adult i czuję, że to czas powrotu do moich kochanych kryminałów. "Wariatka" mogłaby być dobrą pozycją, w sam raz dla mnie, abym oderwała się od świata nastoletnich bohaterek :)

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z Książkowoholizm :>

    OdpowiedzUsuń
  21. Czuję się całkowicie zainteresowana ta historią:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie słyszałam o autorce, ale przyznaję, że lektura zapowiada się ciekawie. Chętnie sięgnę :D


    Zapraszam do siebie :) W lipcu blog obchodzi urodziny i z tej okazji będzie sporo konkursów. Pierwszy z nich już na blogu.
    http://www.recenzjezpazurem.pl
    Diane Rose

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę w takim razie zaglądać, no i wszystkiego naj z okazji blogowych urodzin!;)

      Usuń
  23. Uwielbiam takie okładki :D O autorce nigdy nie słyszałam, ale może, może... :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydaje mi się, że już gdzieś słyszałam o tej książce, jednak nie miałam okazji jej do tej pory przeczytać. Z pewnością to jednak zrobię, bo zapowiada się ona ciekawie. szczególnie te sceny erotyczne- niewielu autorów sobie z nimi radzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, naprawdę rzadko trafiam na dobre pod tym względem książki.

      Usuń
  25. Mimo, że "Kryminalistka" mnie nie porwała, to dam szansę tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na LC "Kryminalistka" ma opinię lepszej książki niż kontynuacja, ale sprawdź sama ;)

      Usuń
  26. Póki co, zastanowię się co do niej ;D

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale od dawna mam na półce "Polichromię" - czas się w końcu za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  28. mam na nią smaka:D to są moje klimaty:D

    OdpowiedzUsuń
  29. Chyba pierwszy raz słyszę o tej książce, ale już skutecznie mnie zachęciłaś! Nie czytam dużo kryminałów, ale mimo to akurat ten wydaje mi się warty uwagi :>
    Pozdrawiam
    http://secretsofbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Autorka ma śliczne nazwisko. Co do książką, chętnie bym ją przeczytała, ale skoro jest ona kontynuacją jakiejś serii, to jednak wolałabym zacząć od samego początku :)
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuję się w trakcie czytania za bardzo braku wiedzy z poprzedniej części;)

      Usuń
  31. Szkoda, że to nie mój gatunek, bo seria mnie zainteresowała, ale wolałam nie ryzykować :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Miałam nadzieję, że fabuła traktuje głównie o szpitalu psychiatrycznym, no i trochę się rozczarowałam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Szybka akcja i dobre zakończenie. To ostatnie z pewnością mnie przekonało. Lubię, kiedy książka może pochwalić się interesującym finałem. Dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Uwielbiam Jodełkę :) Polecam "Kamyk"

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz, który w żadnym stopniu nie nawiązuje do treści posta, nie przechodzi przez moderację. Zero tolerancji dla spamu.

Komentarze na temat są bardzo mile widziane. Konstruktywna krytyka również :)

Popularne posty z tego bloga

7 błędów, które popełniłam w ciągu dwóch lat prowadzenia bloga książkowego

Mario Puzo - Ojciec chrzestny [recenzja]

Truchlałam w środku. Luke Dittrich - Eksperyment [recenzja przedpremierowa]

Obserwatorzy