LBA #2

Za nominację dziękuję autorce bloga zaczytanadosamegorana :) Nie przedłużając przechodzę do pytań.

1. Jaka książka z dzieciństwa najbardziej utkwiła Ci w pamięci?
"Na jagody" Konopnickiej - dostałam z okazji pasowania na ucznia w klasie pierwszej i to chyba pierwsza książka, którą samodzielnie przeczytałam. Omordowałam się strasznie:P

2. Z którym ze współczesnych pisarzy chciałabyś się zaciąć w windzie? Co byś mu powiedziała?
Haha, mam na myśli jednego polskiego pisarza ale nie powiem którego :D 

3. Którego z nieżyjących już pisarzy chciałabyś wskrzesić? (zakładając, że masz taką moc).
Żadnego. Dobrowolnie stworzyć zombie? Never:D 

4. Czy jest jakaś książka, do której stale powracasz? Jeśli tak, to jaka i dlaczego?
Kiedyś często wracałam do książek Nory  Roberts - są zabawne no i wybór w bibliotece był taki a nie inny. Już od jakiegoś czasu nie wracam do przeczytanych książek.

5. Jaka książka powszechnie chwalona (w mediach, na blogach, przez znajomych) nie trafiła w twój czytelniczy gust i nie podzielasz zachwytów nad nią?
Pierwsza, która przychodzi mi do głowy to Ugly Love. Nie porwała mnie.

6. Mając możliwość wejścia w fabułę książki, którą byś wybrała i dlaczego?
Hmmm, pierwsza ewentualność to wejście do Potopu, wyrolowanie Oleńki z akcji i szalone życie z Jędrusiem:D Ewentualnie mogłabym zostać niewolnicą Petroniusza z Quo Vadis, choćby tylko po to, żeby go sobie posłuchać :)

7. Książka, której zakończenie najbardziej Cię zaskoczyło/rozczarowało.
Nie przypominam sobie teraz takiej.

8. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie i dlaczego?
Trudne pytanie. Bardziej mogłabym tu przytoczyć twórczość Sienkiewicza - do wymienionych wyżej dołożyłabym jeszcze Ogniem i mieczem. To piękne historie.

9. Spośród wszystkich książek na świecie możesz wybrać jedną, której autor dopisze kontynuację. Jaka to będzie książka i dlaczego właśnie ta?
Tutaj również nie odpowiem ściśle na pytanie - bardzo bym chciała poczytać jeszcze twórczość Moniki Szwai, jakąkolwiek książkę o kolejnych losach stworzonych przez nią mieszkańców Szczecina. Niestety, już takiej książki nie będzie.

10. Jaki gatunek książek jest ci najbliższy i co Cię w nim pociąga?
Nie będzie chyba zaskoczeniem, jeśli powiem, że to kryminały i thrillery są dla mnie najatrakcyjniejsze. A dlaczego, to nie wiem:P

11. Których lub jakich książek za żadne skarby nie chcesz czytać? Czy są  jakieś gatunki lub autorzy, których omijasz szerokim łukiem w księgarni?
Nie czytam horrorów jak i kryminałów czy thrillerów w których zabójca jest nad wyraz kopniętym sadystą. Niektóre opisy potrafią obrzydzić mi nawet czekoladę, a tego nie daruję:P 

Do odpowiedzi na te ciekawe pytania nominuję każdego:)




Komentarze

  1. Bardzo jestem ciekawa jak ja odbiorę Ugly Love, ponieważ ostatnio przekonałam się, że to, co innych zachwyca niekoniecznie urzeka i mnie. Tak właśnie jest w przypadku osławionego filmu ,,Zanim się pojawiłeś''. Niby wszystko ok, a jednak czegoś mi zabrakło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten film jak i książka wciąż przede mną, ciekawe jak go odbiorę.

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie chyba nic nie jest w stanie obrzydzić czekolady :P A powiedz... którego współczesnego pisarza masz na myśli?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesz sobie czekoladę i czytasz stronicowy opis o zielonkawych, rozdetych zwłokach a na następnej stronie kopniety sadysta zabiera się za ich gotowanie by na trzeciej stronie zacząć to jeść.... zemdlilo mnie już jak to pisałam :D
      A nie powiem którego, bo się wstydam ;p

      Usuń
  4. Thrillery i kryminały <3 Najwspanialsze gatunki jakie mogą być :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale ekspresowo odpowiedziałaś! Nie da się obrzydzić czekolady ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie tam Ugly love przypadła do gustu:) Teraz czytam thrillery Cartera i przestań się opierać i poznaj jego książki:) Warto są klimatyczne i mocne:) Polecam Ci z czystym sercem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś je przeczytam, nie wiem, jak dorosnę?;D

      Usuń
  7. Też uwielbiam kryminały i thrillery, choć niestety bardzo rzadko je czytam :) Gdybym mogła wskrzesić jednego autora na pewno byłby to Stieg Larsson - stworzyłabym zombie, ale trudno :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi czekolady chyba nigdy nikt nie obrzydzi. :D A co do "Ugly love" to co prawda nie czytałam całej książki, a jedynie fragment w empiku, ale trafiłam na taki moment, po którym byłam zniesmaczona, więc darowałam sobie całą książkę.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby na scenę na kuchennym stole?;D

      Usuń
    2. Nie mam pojęcia, gdzie to było, bo trafiłam jakoś w sam środek tej sceny, ale wiem, że już nie chcę czytać tej książki XD

      Usuń
  9. "Ugly love" nie czytałam, masz rację z tym wskrzeszeniem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrowolne tworzenie zombie mnie rozwaliło XD mwahhaa.
    Widzę, że jesteś fanką klasyki! Co do horrorów - zgodzę się. Tylko raz w życiu przeczytałam horror. I to nawet nie był horror. Od tamtej pory przysięgłam, że... nie przeczytam żadnej książki Mastertona ;___;
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masternona będę omijać jeszcze szerszym łukiem w takim razie;)

      Usuń
  11. mi nic nie jest w stanie obrzydzić czekolady, sadyści są nieszkodliwi, o ile są bohaterami książek. pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Hahaha przy tym punkcie o zombie parsknęłam śmiechem, a moja mama zaczęła na mnie patrzeć jak na wariatkę :D Widzę, że cenisz sobie twórczość Sienkiewicza - piąteczka!
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też mogłabym zostać niewolnicą Petroniusza! Masz we mnie konkurentkę! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś się podzielimy - jedna będzie układać toge, druga dolewać wody do kąpieli;D reszta i tak zostaje dla Eunice ;)

      Usuń
  14. A ja właśnie kocham sadystycznych morderców <3 i psychopatów :D
    Ja zawsze wracam do HP po jakimś czasie <3
    A Sienkiewicz to autor, którego omijam szerokim łukiem :D
    Ej, to pytanie o autora i windę źle mi się kojarzy, a twoja odpowiedź tylko te skojarzenia nasila :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemu źle Ci się kojarzy?;D zacielas się w windzie? Odpowiedz nam o tym;D

      Usuń
  15. Ja bym zrobiła zombie z Dostojewskiego :D to mogłoby być ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mógłby napisać kontynuację braci Karamazov ;)

      Usuń
  16. Ja też mam sentyment do "Na jagody", bo pamiętam, jak tę książkę czytała nam mama, a ja, brat i siostra odgrywaliśmy akcję jak pantomimę :D

    Pozdrawiam! :)

    https://w365dnidookolazycia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, ja chyba wiem o kogo chodzi w 2. I jeśli dobrze myślę, to odpowiedziałabym tak samo na to pytanie. Spokojnie, nie zdradzę Cię/nas :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Z żadnym pisarzem nie chciałabym się zatrzasnąć w windzie, za to z wieloma ciekawymi bohaterami powieści taaaak :)A kryminały tez lubię, chociaż nie jest to dla mnie gatunek numer jeden.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne odpowiedzi, a ja "Na jagody" Konopnickiej nawet lubiłam :D
    Będę zaglądać do ciebie częściej ;) Pozdrawiam i zapraszam również do mnie ;) http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. ,,Na jagody" też pamiętam z dzieciństwa, książeczka nadal stoi na półce:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widzę, że lubisz klasykę:D ja uwielbiam starą Polska literaturę:) ma w sobie to coś:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeśli chodzi o powroty to ostatnio uśmiechnęłam się do Tolkiena, a tak to lubię wracać do Harry'ego Pottera :) Nory czytałam kiedyś jedną książkę i miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz, który w żadnym stopniu nie nawiązuje do treści posta, nie przechodzi przez moderację. Zero tolerancji dla spamu.

Komentarze na temat są bardzo mile widziane. Konstruktywna krytyka również :)

Popularne posty z tego bloga

Truchlałam w środku. Luke Dittrich - Eksperyment [recenzja przedpremierowa]

Mario Puzo - Ojciec chrzestny [recenzja]

7 błędów, które popełniłam w ciągu dwóch lat prowadzenia bloga książkowego

Obserwatorzy