Arne Dahl - Wstrząsy wtórne

Arne Dahl to jeden z moich ulubionych autorów kryminałów, nie tylko tych skandynawskich. Odkryłam go stosunkowo niedawno i od tamtej pory kiedy tylko mam okazję, biorę jego książki w ciemno. Bohaterami czytanej przeze mnie serii są członkowie Drużyny A - elitarnej jednostki szwedzkiej policji do spraw przestępstw o zasięgu miedzynarodowym. 


W wysadzonym w zamachu wagonie metra ginie i zostaje rannych sporo ludzi. Do zamachu przyznaje się pewna grupa islamskich ekstremistów, jednak nikt o nich dotąd nie słyszał. Czy Szwecja stała się celem nowej grupy terrorystów? Czy będą kolejne ataki? Nad sytuacją próbują zapanować wszystkie służby, problem w tym, że brak odpowiednich procedur wywołuje początkowo chaos organizacyjny. Drużyna A niezależnie od przydzielonych zadań próbuje rozwiązać całą sprawę.

Akcja trzyma czytelnika w napięciu od początku do końca, a rozwiązanie z pewnością zaskakuje. Oprócz świetnie skonstruowanej fabuły mamy genialnie zarysowane postacie. Policjanci z krwi i kości, ze zwykłym życiem w tle, z emocjami które nie raz przeszkadzają im w pracy. To nie są super bohaterowie, tylko zwykli ludzie dobrzy w tym, co robią. Dodatkowo dostajemy obraz wielokulturowego szwedzkiego społeczeństwa i związanych z tym problemów. 

W trakcie czytania nasunęło mi się pytanie o to, czy gdyby taka sytuacja zaistniała u nas, mielibyśmy sprawnie działające służby. Mam nadzieję, że tak.

Autor obowiązkowy dla wszystkich fanów kryminałów:)

Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: 2014
Ilość stron: 455
Tytuł oryginału: EFTERSKALV

Komentarze

  1. W nasze służby i ich sprawne działanie śmiem powątpięwać :) gdyby akcję książki przenieść na nasze realia pewnie inaczej by wyglądała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wolę myśleć, że też mamy gdzieś taką Drużynę A :) tylko dobrze schowana ;p

      Usuń
    2. to czemu się ukrywa zamiast działać? :c

      Usuń
    3. Ciiii, nie pozbawiaj mnie marzeń :D

      Usuń
    4. Haha, ona tak dobrze się ukrywa, że zapomniała o tym, że kiedyś musi się ujawnić :)

      Usuń
  2. Dobre pytanie! Mam nadzieję, że nasze służby nie będą nigdy musiały brać udział w takich poważnych akcjach. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam nadzieję, że takie ataki nie będą miały u nas miejsca.

      Usuń
  3. Tego kryminału nie czytałam, więc z chęcią się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny autor, którego jeszcze nie znam. Lubię kryminały, dlatego szybko muszę nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, jeśli lubisz kryminały to koniecznie :)

      Usuń
  5. Podoba mi się to stwierdzenie: "To nie są super bohaterowie, tylko zwykli ludzie dobrzy w tym, co robią". Z chęcią przeczytałabym tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, właśnie ze względu na ten sposób przedstawienia bohaterów;)

      Usuń
  6. czy mi się wydaję czy wprowadziłaś kilka zmian na blogu:)? fajnie, fajnie :)
    ze skandynawskiej literatury polecam Ci Camilę Lackberg, odkrytą przeze mnie przez przypadek, która fajnie łączy obyczajówkę z kryminałem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no wprowadzilam, cały czas szukam szablonu;) na ten moment ten mnie zadowala ;)
      Lackberg czytałam, zgadzam się z Tobą, jest dobra ;)

      Usuń
  7. czekam teraz na zamówienie od camilla lackberg i jestem pewna, że pochłonę wszystko jednym tchem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kryminały, ale z twórczością tego autora nie miałam jeszcze okazji się zapoznać. Muszę to zmienić. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam jedną książkę z "CZARNEJ SERII" na swojej półce, ale dotąd nie miałam okazji jej przeczytać. Lubię kryminały i czuję, że powieść "Wstrząsy wtórne" mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham kryminały. Uwielbiam jak coś sie dzieje w książce. Ofiary, krew istne zagadki i poszlaki :) Nie znam tej autorki, ale dzięki twojej recenzji będę miała okazję ją poznać .

    OdpowiedzUsuń
  11. Po raz pierwszy czytam o tym autorze, chętnie sięgnę po książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię czytać kryminały, acz ostatnio wolę inny gatunek. Ale jak mi się coś ,,odwidzi'' to pomyślę o powyższej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najdzie cie ochota na kryminał, śmiało siegaj po tego autora:)

      Usuń
  13. Dahl jest dla mnie jedynie nazwiskiem - znanym, choć tylko ze słyszenia:)
    Chociaż Drużyna A nazywa się po superbohatersku, to bardzo cieszy mnie, że są zwykłymi ludźmi. Doceniam takie akcenty w kryminałach, które zaludnione są śledczymi o hiper-inteligencji i niesamowitej intuicji. Jak tylko najdzie mnie ochota na kryminał, z pewnością pomyślę o tym autorze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wielki atut jeśli chodzi o postacie w tym gatunku. Autor stworzył drużynę dobrą dlatego, że znają swoje słabości i się uzupełniają. Odbiór powieści tylko na tym zyskuje. Pomysl w wolnej chwili o tych kryminalach ;)

      Usuń
  14. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, czas nadrobić braki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Komentarz, który w żadnym stopniu nie nawiązuje do treści posta, nie przechodzi przez moderację. Zero tolerancji dla spamu.

Komentarze na temat są bardzo mile widziane. Konstruktywna krytyka również :)

Popularne posty z tego bloga

Peety. Pies, który uratował mi życie.

5 cech dobrej książki

Jessie Burton - Marzycielki

Obserwatorzy