Emma Woolf - Perfekcyjna - w pułapce anoreksji

Lubię czytać prawdziwe historie. Przeważnie opowiadają one o ciężkich doświadczeniach, ale zazwyczaj ze szczęśliwym zakończeniem. Tak było i tym razem.

"Perfekcyjna - w pułapce anoreksji" to historia 33 letniej dziennikarki z Londynu, która żyła z anoreksją 10 lat a na zaburzenia odżywiania cierpiała jeszcze dłużej. Opowiada ona o swoim postanowieniu, że zerwie z chorobą w ciągu roku oraz opisuje proces zdrowienia w postaci felietonów do gazety. Uwaga czytelników miała być dla niej dodatkową motywacją do tego, aby kolejna próba pokonania choroby nie skończyła się niepowodzeniem. Dotychczasowe konsultacje, psychoanalizy, medytacje, homeopatie, akupunktury czy obietnice składane sobie i najbliższym nie skutkowały.

Jak udało jej się przeżyć z anoreksją tyle lat i jednocześnie prowadzić w miarę normalne życie, pracować jako dziennikarka, mieć partnera? Dlaczego postanowiła zerwać z chorobą, która "była częścią niej samej"? O tym dowiecie się z książki.

Temat anoreksji co jakiś czas przetacza się w mediach. Ale co tak naprawdę siedzi w głowie chorej osoby? Z czym na co dzień musi walczyć? Ludziom nie mającym takich zaburzeń bardzo ciężko nieraz wyobrazić sobie złożoność problemu. Lektura osoby, której udało się wrócić do normalnej wagi wiele wyjaśnia. Jest to bardziej dziennik niż opowieść, więc w trakcie czytania nie miałam uczucia, że nie mogę się oderwać bo muszę wiedzieć co będzie dalej. Ale jako że jest to historia prawdziwa, byłam ciekawa zakończenia.
Myślę, że sięgnąć po tę książkę powinny zwłaszcza osoby, które mają wśród bliskich kogoś z zaburzeniami odżywiania.


Czytaliście? A może coś podobnego w tym temacie?

P.S. Podzielę się:D


Komentarze

  1. Haha nieźle temat anoreksji a potem zdjęcie pączków ;D
    smacznego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisząc posta o tym samym pomyślałam :D

      Usuń
    2. Ja również od razu o tym pomyślałam :D
      Lubię książki o tematyce problemów, ale po tę chyba nie sięgnę.
      Pozdrawiam!

      napolceiwsercu.blogspot.com

      Usuń
    3. Ja również od razu o tym pomyślałam :D
      Lubię książki o tematyce problemów, ale po tę chyba nie sięgnę.
      Pozdrawiam!

      napolceiwsercu.blogspot.com

      Usuń
  2. Myślę, że w pewnym stopniu zaspokoiłaby moją ciekawość

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo lubię czytać prawdziwe historie, dlatego chętnie poznam powyższą publikację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anoreksja to choroba, z której bardzo trudno wyjść. Chętnie poznam historię owej dziennikarki, bo lubię sięgać po literaturę faktu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest właśnie o tym, jak cieżko wygrać walke z chora psychiką. Mam nadzieje, że przeczytasz i bedzie Ci sie podobała:)

      Usuń
  5. Anoreksja to bardzo poważny problem. Na książkę chętnie bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie, być może po nią sięgnę! Anoreksja to poważny problem! :/
    Buziaki
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/
    +obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta historia zapewne nie jest łatwa i prosta, ale z pewnością jest warta przeczytania. Z chęcią przeczytam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chciałabym ją przeczytać. Między innymi dlatego, że moja Przyjaciółka choruję na Anoreksję, jak się nie mylę, to od ponad roku.. I żyje z tym dalej. Co jest dla mnie traumatyczne, bo jest tak bardzo osłabiona i w ogóle.. Musze sięgnąć po tą książkę, obowiązkowo.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspolczuje:( Mam nadzieje, ze przyjaciolka wyjdzie z tego.

      Usuń

Prześlij komentarz

Komentarz, który w żadnym stopniu nie nawiązuje do treści posta, nie przechodzi przez moderację. Zero tolerancji dla spamu.

Komentarze na temat są bardzo mile widziane. Konstruktywna krytyka również :)

Popularne posty z tego bloga

7 błędów, które popełniłam w ciągu dwóch lat prowadzenia bloga książkowego

Mario Puzo - Ojciec chrzestny [recenzja]

Truchlałam w środku. Luke Dittrich - Eksperyment [recenzja przedpremierowa]

Obserwatorzy